Etykiety marketingowe — siła sprzedaży tkwi w sile przekazu

Etykieta marketingowa stanowi jeden z kanałów komunikacji między marką a klientem. Prawidłowe wykorzystanie tej przestrzeni skutecznie wspiera promowanie i sprzedaż produktów. Dobrze zaprojektowana etykieta marketingowa przykuwa uwagę odbiorców, a wysoka jakość jej wykonania świadczy o konkurencyjności marki.

Rozpoznawalna etykieta marketingowa sposobem na wyróżnienie marki

Skuteczna strategia marketingowa obejmuje nie tylko zachęcanie potencjalnych klientów do odwiedzenia sklepów, ale też do podjęcia decyzji o wyborze danego produktu. Jednym z elementów takiej strategii promocyjnej są etykiety marketingowe. Mogą one przyjmować różną postać, kształt oraz treść. Celem jest przykucie uwagi i rozbudzenie w odbiorcy potrzeby zakupu konkretnego produktu. Ten rodzaj etykiety stanowi także nośnik informacji o kluczowych przewagach nad konkurencją lub aktualnych promocjach.

Marki o ugruntowanej pozycji na rynku chętnie wykorzystują etykiety marketingowe do komunikacji z potencjalnymi lub stałymi klientami. Przemyślana identyfikacja graficzna czy hasło sprzedażowe umieszczone na etykiecie to jeden ze sposobów na podkreślenie siły marki. Informacja o niepowtarzalnej promocji pozwala natomiast wskazać korzyści wynikające z wybrania w danym momencie konkretnego produktu.

Pierwsze wrażenie robi się raz

Etykiety marketingowe to również szansa na tworzenie określonego wizerunku nowych marek i budowanie ich rozpoznawalności. W przypadku podmiotów starających się o wzmocnienie swojej pozycji na rynku istotną rolę odgrywa pierwsze wrażenie klientów mających kontakt z marką. Dla wielu firm to duża szansa – wyróżniająca się na tle konkurencji etykieta może sprawić, że klient błyskawicznie podejmie decyzję o zakupie ich produktu.

Konieczność stosowania wyróżniających się etykiet marketingowych dotyczy różnych branż, w tym także branży AGD. Firma Etisoft od wielu lat dostarcza etykiety do topowych producentów sprzętu gospodarstwa domowego. Wiemy, jak ważne jest budowanie silnej marki na tle konkurencji. Dlatego wykorzystujemy nasz nowoczesny park maszynowy i wieloletnie doświadczenie operatorów do tworzenia etykiet najwyższej jakości – mówi Mariusz Bielecki, Młodszy Menedżer Produktu w zakresie etykiet i oznaczeń w Etisoft.

Charakterystyczna etykieta marketingowa ma znaczny wpływ na sprzedaż produktów. Towary są przeważnie zgrupowane na tych samych półkach czy standach. Etykieta pozwala szybko i skutecznie wyróżnić konkretny produkt na tle konkurencji.

Dlaczego wysoka jakość etykiet marketingowych jest tak ważna?

Tworzenie produktów wysokiej jakości oznacza dbałość o najmniejsze szczegóły – w tym także o etykiety marketingowe. W tej kwestii ważne są między innymi: jakość druku, dokładne odzwierciedlenie graficzne projektu czy precyzyjne wykończenie krawędzi i powierzchni.

W przygotowaniu etykiet marketingowych przez Etisoft o zachowanie powtarzalności koloru, braku niedodruków czy błędów drukarskich dbają specjalne systemy wizyjne i dział kontroli jakości. W zależności od zamawianego wolumenu istnieje możliwość przygotowania etykiet marketingowych wykonane metodą fleksograficzną lub cyfrową. Sposobem na jeszcze mocniejsze wyróżnienie produktu na tle konkurencji jest wykorzystanie błyszczącej folii z efektem hologramu. Mieniąca się kolorami etykieta skutecznie przyciąga wzrok i zachęca do bliższego zapoznania się z produktem. Niestandardowy kształt etykiety połączony z odpowiednią kolorystyką z pewnością zaintryguje potencjalnego klienta. Do większości etykiet marketingowych umieszczanych bezpośrednio na produkcie używamy materiałów z klejem łatwoodlepnym, wykorzystujemy też rozwiązania bezklejowe w formie przywieszek lub tzw. wieszaków – wymienia ekspert.

Przywiązywanie wagi do estetyki detali świadczy o tym, że marka buduje spójny wizerunek. Przygotowanie produktu do sprzedaży z należytą dbałością obejmuje nie tylko wykorzystanie wysokiej klasy materiałów do realizacji procesów produkcyjnych. Wymaga także użycia dobrej jakości materiałów do procesów związanych z pozostałymi etapami łańcucha sprzedażowego, w tym tworzenia etykiet marketingowych niezbędnych w komunikacji z klientem.

Przygotowanie wysokiej jakości etykiet marketingowych buduje przekaz marki odpowiedzialnej za satysfakcję klientów w kwestii nawet najmniejszych detali. Starannie wykonana etykieta marketingowa pozwala wyróżnić produkt na tle konkurencji, zwiększyć sprzedaż, wzmocnić rozpoznawalność marki oraz usprawnić proces komunikacji z klientem.

Więcej o druku i branży

Główną zaletą druku cyfrowego jest fakt, że jego technologia umożliwia wydruk bezpośrednio z pliku w wersji elektronicznej – najczęściej zapisane w formacie PDF, a nierzadko też doc. A to sprawia, że wykorzystanie druku cyfrowego w realizacji konkretnych zleceń możliwe jest można powiedzieć, niemalże od ręki. Z racji na niezbyt wysokie wymagania co do nośnika, przygotowanie materiału do druku jest tanie i krótkie - oczywiście w zależności od nakładów. Przeszkodą może być jednak wielkość, czyli gramatura papieru i format danego projektu. Druk cyfrowy stosuje się najczęściej do wydrukowania projektów o maksymalnej wielkości A3+ - a to zamyka się w obrębie wizytówek, ulotek oraz broszur, których grubość nie przekracza 300g/m2.

Druk offsetowy jest bardziej skomplikowaną i droższą technologią, to opłacalną tylko w zleceniach masowych. W przeciwieństwie do druku cyfrowego druk offsetowy uniemożliwia na zmiany "na bieżąco”. Jednak druk offsetowy to przede wszystkim znakomita jakość – wszystko dzięki rozdzielczości do 4800dpi. A to sprawia, że wysokonakładowe bezproblemowo można wydrukować w niskiej cenie jednostkowej. Druk offsetowy to również większa ilość dostępnych kolorów. Nie jest to jednak typowe koło CMYK, a wzornik pantone, który zawiera w sobie m.in. odcienie złota i srebra, co może dać niesamowite rezultaty zwłaszcza w wymagających projektach.

Wybór może być trudny. Wszystko zależy od tego, czego oczekujesz. Obecnie jakość wydruków zarówno w technice cyfrowej, jak i offsetowej jest na zbliżonym poziomie. Druk cyfrowy jest bardziej wyrazisty, tańszy i szybszy przy mniejszych nakładach. A same wydruki można pozyskać od ręki. Zaletą jest też fakt, że poprawki można wprowadzać w czasie rzeczywistym. Z drugiej strony druk offsetowy to gwarant najwyższej jakości. To również o wiele lepsze możliwości kolorystyczne, a także wierniejsze oddanie barw i półtonów. Minusem jest jednak wolny czas pracy i konieczność początkowego "rozgrzania" maszyny, jednak możliwość druku na wielu materiałach o różnych gramaturach wybacza tą wadę.

Z pewnością każdemu z Was chociaż raz w życiu obiło się o uszy wyrażenie „druk offsetowy” lub „druk cyfrowy”. Pozornie mogłoby nam się wydawać, że różnice między tymi rodzajami wydruku nie mają aż tak dużego znaczenia, jednak nic bardziej mylnego! Rodzaj druku, na który się zdecydujemy, powinien być dostosowany do naszych potrzeb, liczby i wielkości arkuszy oraz wielu innych czynników, o których wspomnimy w dzisiejszym artykule. Jeżeli interesuje Was ten temat i chcielibyście dowiedzieć się więcej, serdecznie zapraszamy do przeczytania całego materiału.

Na początku musimy wspomnieć, że druk cyfrowy i druk offsetowy to dwie zupełnie inne technologie, dlatego warto lepiej poznać temat, aby nie popełnić gafy i nie narazić się na dodatkowe koszty i problemy.

Przyjrzymy się bliżej drukowi cyfrowemu, który z roku na rok zyskuje coraz większą popularność. Cały proces drukowania odbywa się dzięki specjalnemu wałkowi, który jest pokryty fotoprzewodzącą warstwą ochronną. W trakcie druku wałek zostaje naświetlony, a warstwa fotoprzewodząca pokryta drobinkami tonera, które przyklejają się do niej dokładnie w tych miejscach, w których ma powstać konkretny obraz. Kolejnym etapem jest przeniesienie produktu na arkusz papieru w taki sposób, aby kolory i szczegóły zostały idealnie odwzorowane względem wersji elektronicznej lub oryginalnej. 

Kiedy druk cyfrowy będzie przydatny? Przy drukowaniu wszelkiego rodzaju mniejszych materiałów! Mogą to być ulotki, wizytówki, małe banery, zaproszenia, karty informacyjne lub materiały marketingowe. W przypadku większych formatów efekt finalny może nie być dla nas satysfakcjonujący. Warto wiedzieć, że druk cyfrowy jest dużo bardziej opłacalny i ekonomiczny, jeżeli chcesz wydrukować tylko kilka sztuk. Koszty eksploatacji urządzenia offsetowego bardzo często są dużo wyższe niż wykonanie samego zlecenia. Z pewnością też druk cyfrowy jest zdecydowanie szybszy, a my otrzymujemy gotowe wydruki ekspresowo, oczywiście zgodnie z terminami, które wcześniej ustaliliśmy z drukarnią. 

Technologia druku offsetowego w porównaniu do druku cyfrowego jest dużo bardziej skomplikowana. Samo urządzenie drukujące wygląda inaczej, jest dużo większe i wymaga precyzyjniejszych działań. W jaki sposób pracuje? Pierwszym krokiem jest naświetlenie projektu na naświetlarce CtP. Kolejnym etapem jest przeniesienie projektu na podłoże drukarskie i tutaj zaczynają się schody. Samo uruchomienie drukarki wiąże się z niemałymi kosztami, które w przypadku niewielkiej liczby arkuszy są nieopłacalne. Jeżeli masz do wydrukowania tylko kilkadziesiąt albo kilkaset arkuszy, postaw na druk cyfrowy. Co więcej, druk cyfrowy umożliwia nam zmiany w projekcie, który już rozpoczął się drukować, a w przypadku offsetu są to kolejne gigantyczne koszty zupełnie niepotrzebne. 

Poruszając kwestię jakości druku offsetowego, warto zwrócić uwagę również na zależność stopnia przyswajania farby od zastosowanego podłoża. Musisz wiedzieć, że w offsecie ma miejsce zjawisko przyrostu punktu rastrowego. Jego powierzchnia powiększa się, a w warstwie tonalnej staje się ciemniejszy. Działa to na takiej samej zasadzie jak… malowanie ścian. Wybierając farbę do salonu czy pokoju, musisz pamiętać, żeby kupić kolor jaśniejszy od tego, który chcesz docelowo uzyskać (farba na ścianie zawsze będzie miała ciemniejszy odcień). Zastanawiasz się pewnie, jaki ma to związek z rodzajem podłoża zastosowanego w procesie drukowania. Otóż im podłoże jest bardziej chropowate, tym punkt rastrowy będzie zwiększał swoją.

Ponadto nie każdy rodzaj podłoża wybranego do druku będzie nadawał się do druku offsetowego. Może bowiem okazać się, że projekt – którego format i nakład idealnie nadają się do offsetu – ze względu na wykorzystanie papieru szlachetnego będzie taniej wydrukować cyfrowo. Dlatego wybór podłoża drukarskiego warto przedyskutować chociażby z pracownikiem drukarni. Ten z pewnością doradzi najbardziej opłacalne rozwiązanie.

Jeżeli na co dzień drukujemy bardzo dużo i tym samym potrzebne nam są wysokiej jakości wydruki, nie powinniśmy zapominać o tym, że decydując się na zakup swojego własnego urządzenia, nie będzie to dla nas zbyt opłacalne. Warto więc w tym przypadku wybrać renomowaną drukarnię cyfrową, gdzie tak naprawdę bardzo szybko będziemy mogli zrealizować wszystkie niezbędne projekty.

Przede wszystkim nie powinniśmy zapominać o tym, że bardzo ważne jest aby wybrana przez nas firma posiadała bardzo duże doświadczenie na rynku. Jest to istotne, ponieważ tylko dzięki temu będziemy mieć pewność, że pracownicy będą mogli nam pomóc wykonać nawet najbardziej skomplikowane projekty. Jest to bardzo ważne, ponieważ często w wielu przypadkach może okazać się, że drukarnie cyfrowe nie podejmą się takiego rozwiązania. O czym jeszcze w tym przypadku pamiętać?

Oczywiście tutaj liczy się także wysoka jakość wydruku. W szczególności jeżeli nasze zlecenie dotyczy między innymi wizytówek lub też folderów reklamowych, które będą również kolejno przekazywane do naszych klientów, nie możemy oszczędzać właśnie na takich parametrach. To w dużej mierze wpływa na renomę naszej firmy, dlatego drukarnia cyfrowa, która będzie w stanie wydrukować nam wysokiej jakości projekty jest naprawdę potrzebna.

Warto pamiętać, że bardzo dużym błędem jest kierowanie się ceną podczas wyboru drukarni. Oczywiście jeżeli zależy nam na wspomnianej wcześniej jakości, nie zapłacimy za taką usługę mało. Coraz więcej osób wycofuje się z naprawdę pięknie wykonanych projektów na rzecz tańszych drukarni. Jeżeli ma to być nasza reklama, nie powinniśmy wybierać taniej firmy.

Leave a Comment